Internutbildning samt after work

I eftermiddag/kväll är det utbildning samt efterföljande after work med mat och vin på jobbet. Det blir en buffé med parmesanbakad kycklingfilé, sås på soltorkade tomater och yoghurt, färsk pastasallad med grönsaker och vinägrett samt blandad grönsallad. Får väl försöka peta undan pastan i mesta möjliga mån... Inte för att jag direkt tänker GI för närvarande, men man kan ju alltid göra ett litet försök... Nä de senaste dagarna har jag ätit bröd, pasta, falukorv, smågodis, popcorn, pizza.... Usch vilket svullande... Fy fasen, inte alls föredömligt för en Bloggers United-deltagare... Men jag vill inte ge upp än. Jag har bara en paus som sagt... Glömde att väga mig imorse kom jag på nu. Anledningen till att jag tycker GI-metoden är jobbig tror jag är att jag inte har satt mig in i den ordentligt. Har inte kollat runt efter recept ordentligt. Tycker det blir enformigt med sallad och kall mat hela tiden. Jag går ju hem på mammeldighet igen om en månad och jag hoppas att jag kanske kan ta mig lite mer tid då, när Edwin sover, att sitta ner och läsa Olas böcker som jag har lånat på bibblan. Får väl låna om böckerna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0