Flyttsugen

2009-07-2116:29:50

Vi står i kö till en 4:a här i området. Det lär säkert dröja innan det blir vår tur, men drömma kan man ju alltid få göra. Jag är sååå himla sugen på att flytta till lite större. Den är inte mycket större än vår, bara 13 kvadratmeter större. Men ändå! Vår lägenhet har ett litet kök, helt dugligt att laga mat i och så, men man kan inte sitta där. Det är istället en matplats precis utanför köket - i vardagsrumsdelen. I fyran är det lika litet kök, men - matplatsen är i ett eget rum precis utanför köket, inte i själva vardagsrummet - och det skulle inte alls sitta fel. Lägenheten har öppen spis, stor kyl och frys (till skillnad från nu - vi har bara kyl och frys i halvformat), två toaletter m.m., m. Och det hör ju även till saken att jag är himla sugen på att hitta en ny stil där vi bor. Är lite trött på färgerna i vår nuvarande lägenhet, speciellt i vårt sovrum. Jag skulle nog vilja ha nästan hela lägenheten i vitt (kanske inte Edwins rum), så att man lätt kan byta gardiner, soffkuddar, osv. utan att behöva tänka på vad man har för tapeter. Det är lite bökigare nu. I vårt sovrum har vi en mörkgrå fondvägg med mönster och ljusgrå tapet på de andra väggarna. Supersnyggt javisst, men jag är trött på grått och det är inte lätt att hitta så mycket som passar in... Och dessutom - en liten till ska ju förhoppningsvis så småningom få plats i vår lägenhet. Och nej nej - det är absolut inte på gång ännu, men om något år kanske?

Nu det sista har jag surfat runt på en del inredningssidor, bl.a. Styleroom - en underbar sida där man kan hitta hur mycket inspiration som helst. Har även tittat på H&M Home och massa andra kul sidor. Något som jag skulle vilja ha i vår lägenhet är en Isa-tavla, jag tror jag skulle vilja ha "Huller om buller" - den är så himla tuff!!! Eller tavlan "Fikapaus". Eller, jag vet inte... För Isa har så himla många fina illustrationer och det skulle bli väldigt svårt att välja... Och jag säger det igen - det kan inte sägas för många gånger - jag älskar Isas illustrationer!!!

Än så länge får jag hålla tillgodo med vår nuvarande lägenhet och det är inte fel det heller. Den är också jättefin!


Isas tavla "Huller om buller" - en familjetavla där man pusslar ihop sin egen tavla - man väljer färg, hur många ansikten man vill ha med på tavlan (man väljer bland ett visst antal motiv) samt vilket text man vi ha.


Isas tavla "Fikapaus". Finns både i stående och liggande samt i olika färgställningar.

[ bilderna är lånade härifrån ]
Postat av: Elin

Hoppas ni får er drömlägenhet snart :) Den som väntar på något gott...



Ha en fin kväll!

2009-07-21 KL. 21:19:26
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0