Om man skulle köpa en ny kamera..

2009-07-2219:54:18
...idag, vad skulle jag köpa för kamera då? En digital givetvis, men en system eller kompakt? Jag har en Olympus µ700. Den funkar hyfsat, men är rätt kass på att zooma och det blir ofta suddiga bilder. Den är usel att ta fina bilder med när det är lite mörkare ute. Jag köpte den en vecka innan vi gifte oss 2006, så den är över tre år nu. Man hör när man zoomar att motorn börjar ge med sig. Det går långsamt... Jag skulle så gärna vilja ha en ny kamera. Ingen överflashig för det kan jag ändå inte hantera, men ändå en bra kamera givetvis. Ni är ju så många där ute som tar finfina bilder - vad använder ni för kamera? Har ni några tips på bra och relativt billiga modeller? För- och nackdelar med kompakt eller system? Blir väldigt tacksam för tips!!


Min gamla go'bit...
[ bild lånad från Cyberphoto ]
Postat av: Elin

Jag är helnöjd med min systemkamera canon 350D. Den är väldigt liten för att vara en systemkamera. Jag vill kunna ha med min kamera i väskan.



De flesta systemkameror har bra automatiska inställningar, så man behöver inte vara proffs.

2009-07-22 KL. 21:35:51
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Fru J

Som jag skrev på FB så kan jag verkligen rekomendera min Canon EOS 400D. Det jag föll för med den är enkelheten, prisvärd & att den tar 3-4 bilder per sekund..då missar man inte ögonblicket. Du får gärna låna den & prova lite :) Kram

2009-07-22 KL. 21:52:25
URL: http://ninal.blogg.se/
Postat av: Heléne

Har inte ångrat mitt köp av en systemkamera en sekund... är super nöjd!! Har en Canon EOS 400D.

Kram

2009-07-22 KL. 22:36:41
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket ör fina kommentaren.

Nae, jag har kört VV fram tills för ett tag sedan då jag kört LCHF men nu har jag gett upp det och vet inte hur jag ska göra med de sista kilona :-(.

Angående kamera så har vi en systemkamera som tar bra bilder men den är liiiite otymplig ibland ´+ att jag knappt satt mig in i hur den funkar, hihi

KRAM

2009-07-22 KL. 23:23:43
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0