Mormor 75 år!

2009-11-0300:54:16

I helgen har vi firat min mormor, som fyllde 75 år igår. I lördags blev mormor lurad av mamma, moster och  morbror samt Bieke - en tjej från Belgien som bodde hemma hos mormor och morfar under en tid som utbytesstudent (hmm, om jag inte minns fel - jag var bara fyra år då...). Bieke har liksom varit lite som en "extrasyrra" för mamma och hennes syskon. Och Bieke hade nu alltså flugit in från Belgien, bara för att vara med och fira mormor!!! Mormor anade ingenting när de ringde på dörren en efter en i lördags förmiddag. De fyra spenderade hela dagen tillsammans och på kvällen åt mormor middag ihop med Karin, Bieke, Karins dotter (min kusin) Elin och även moster Bibbi - mormors syster.

I söndags, alltså igår, var det vår tur, barnbarnens tur - att överraska mormor... Jag ringde mormor i redan i fredags kväll och förvarnade lite. Jag sa bara att hon skulle hoppa på en buss hemifrån sig som skulle vara framme i Göteborg vid 10.30 och att jag och Malin (min äldsta kusin) ville möta henne i stan. Sagt och gjort... Mormor hoppade på bussen - och längs med vägen hoppade kusinerna på, en efter en, på olika hållplatser. Hehe... Till slut var de framme vid den hållplatsen där jag stod och väntade. Nu var vi samlade - nästan alla åtta. Vi gick vidare till Avenyn och där mötte vi Malin och hennes lilla dotter Demi. Edwin var inte med under förmiddagen. Jag hade lämnat honom hos Tilda, Nicklas o Jane innan jag gick till hållplatsen. Christian låg hemma och sov, för han hade jobbat natten.

Vid kl. 11 gick vi till Konstmuséet och tittade på en utställning med Ivar Arosenius verk. Därefter tog vi en fika på caféet. Vid 13 gick vi därifrån och lunkade långsamt mot Korsvägen. Jag avvek för att gå och hämta Edwin och sa hej då till allihop - kramades och agerade som att vi inte skulle ses på ett tag nu... De andra gick vidare - för att tillsammans med mormor åka hem till henne. Men det visste hon inte ännu... Hon trodde nog att dagen tillsammans med oss skulle vara slut nu...

När jag hade hämtat Edwin åkte vi också hem till mormor och mötte upp där. Och där var det öppet hus!!! Under tiden vi kusiner hade varit i stan med mormor hade mamma, min morbror Mats och min moster Karin fixat ordning hemma hos mormor med mat, kaffe och tårtor. Och när vi kom hade fler gäster än bara kusinerna hunnit komma dit. Gamla vänner till mormor, syskon till morfar med flera. Himla himla kul!!!!!

Jag var inte superduperaktiv med kameran tyvärr, men min kusin Elin och min moster Karin fotade en hel del och jag ska få lite bilder av dem. Får bjuda på de få kort jag faktiskt tog och fotot på mormor är faktiskt till o med från ett tidigare tillfälle - men skit samma...

Det var en himla lyckad dag och jag tror faktiskt att mormor var verkligen jättenöjd, inte bara med söndagen utan med hela helgen!!! Och överraskad, hihi!!


Postat av: Ita

Va kul och va söt Edwin var i sin slips!!!!

Kram

2009-11-03 KL. 08:25:06
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Linda B

Hej, hej!!! Jaaaaa, tack så mycket! Den kom dagen efter vårt mail till varandra!! Hoppas att du blev nöjd!!!

Kram

2009-11-03 KL. 09:17:46
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Åh så härligt med så många överraskningar, förstår att hon blev nöjd!



Så söt Edwin är!



Kramar Elin!

2009-11-04 KL. 10:07:06
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Karin

Han blir ju alla kusiners charmör... Lilla Demi får vara försiktig så hon inte blir stormkär...! Det blir jag!



2009-11-15 KL. 22:48:22

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0