Fars Dag...

2009-11-0822:35:37

...fast man kan nästan tro att det varit Mors Dag idag!

Dagen började med att Edwin vaknade redan före kl. 7 imorse... Gick upp och hämtade honom och gick och gjorde välling. Sen gick jag upp igen och fixade frukostbricka till pappan i familjen. Standard att börja dagen med för Christian är en stoooor tallrik youghurt (och därefter äter han havregrynsgröt). Så mild honungsyoughurt fick han och en liten tallrik frukt. Och så ett paket förstås. Han fick ett par såna där "sexiga", vadderade cykelbyxor (urläckert eller hur...?). Christian cyklar en hel del här hemma på vår motionscykel och då får han rätt ont i baken, hihi... Så ett par såna cykelbyxor var faktiskt perfekta. Efter yoghurten blev det lite te. Och sen var Christian riktigt hygglig och gick upp med Edwin, så jag fick sovmorgon. Jag hade ju tänkt att han skulle få det med tanke på Fars Dag, men han efterskänkte den till sin förkylda fru... När Edwin sov sin förmiddagslur kom även Christian och la sig en stund.

Dagen har varit väldigt seg idag.... Har inte gjort mycket alls faktiskt. Christian tog med sig Edwin ut på en två timmmar lång promenad på eftermiddagen och då gick jag och la mig och sov igen. När han kom hem gick jag i alla fall upp och lagade middag. Nåt får man ju försöka orka trots att man är sjukling...

Nu ikväll ville Edwin inte somna trots många försök. Han är verkligen jättesnorig och börjar bli lite hes. Som jag - jag har nästan tappat rösten fullständigt - låter som om jag vore i målbrottet... Nu har Edwin precis fått lite mera välling och hoppas verkligen att han somnar nu. Så här sent har han nog inte somnat sedan han var liten spädis.

Nu - i vanlig ordning - blir det lite te och tv. Nice.




Tillägg kl. 01.00: Edwin vaknade bara en liten stund efter att han äntligen hade somnat.... Och han har varit helt hysterisk och jättejättejätteledsen. Har försökt lägga honom flera gånger, men han har vaknat efter bara en stunds sömn och blivit lika ledsen igen - trots att vi tröstar honom... Lilla gubben... Hoppas han får sova lite inatt... Just nu är det tyst från hans rum i alla fall...

Postat av: Jenny

Hej vännen,



åh ja, dela gärna med dig om du har några "glöggkvälls recept " :-D



Har varit såååå dålig på att kommentera men jag är jätte tacksam för dina tips o råd ang sängkläder till lillsessan, önskar du bodde närmre så kunde astrid busa med edwin!



Ha en härlig kväll! Många kramar!

2009-11-09 KL. 21:52:24
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej,



Siris far fick ett par snygga Björn Borg kalsonger på Fars dag ... turatt dottern har så bra smak ... :)



Jani har varit på jobbet idag, men varken han eller jag känner väl oss helt krya, men Siri har haft feber sedan igår em.



Krya på Er!



Kram Frida

2009-11-09 KL. 23:31:36
URL: http://www.houseoffrida.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Vilken mysig farsdagsmorgon!

Krya på er!

//Rebecca

2009-11-10 KL. 15:25:05
URL: http://www.cheeky.nu

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0