Min älsklings födelsedag

2009-11-2920:16:42

Idag fyller min underbara Christian år! Vi har inte haft en lugn stund på hela dagen, så jag har inte ens hunnit dra igång datorn förrän nu...

Edwin vaknade inte förrän halv 9 idag, så det blev lite go sovmorgon för hela familjen. När Edwin vaknade tassade jag tyst upp och gjorde välling till Edwin och en frukostbricka till Christian. Sen gick vi in och väckte Christian med sång, paket och frukost på sängen. Sen frågade jag Christian om han kanske ville sova lite längre, men det blev att vi gick upp allihop. Åt en smarrig frukost tillsammans (Christian åt bara en tallrik yoghurt och drack en kopp te i sängen) och sen började vi fixa och greja här hemma inför eftermiddagens kalas.

Kl 16 kom gästerna - Christians föräldrar, Christians bror med familj samt min mamma. Vi bjöd faktiskt inte på något adventigt alls (förutom den adventssmyckade lägenheten då förstås...), utan det blev en smarrig paj med oliver, fetaost, soltorkade tomater och bacon. Till det blev det tzatziki, bröd och sallad. Efterrätten blev simpel men god - passionsfrukt- och mangomousse dekorerad med physalis och en kopp java till det.

I present av mig och Edwin fick Christian två schyssta tröjor, en Rosti-slev (för att användas när han gör sin havregrynsgröt så att han nu kan slänga den läskiga träsleven som har blivit alldeles sträv och har spruckit lite pga. för många diskar i diskmaskinen...) plus ett biobesök med mig på tisdag kväll. Då ska vi se Luftslottet som sprängdes. Christians mamma Gun kommer hit och passar och lägger Edwin på kvällen, så att jag och Christian får några timmar tillsammans. Ska bli himla mysigt!

Tror minsann att Christian är nöjd med sin födelsedag!



Jag älskar dig, Christian! Du är den finaste som finns!

Postat av: Jenny

Hej vännen, o stort grattis till mannen i ditt liv :) Mysigt att få en kväll på tu man hand i veckan! Behövs här också, men hoppas på att hinna gå ut o äta med Andreas innan jul i alla fall, o nu när jag tänker efter så har jag och Andreas inte varit ute och ätit på tu man hand sen vi var och julshoppade för exakt ett år sedan :-O herregud! Verkligen dags!



Nu måste jag nog ta tag i det här ;) hihi



Sov gott o dröm sött vännen!

2009-11-29 KL. 23:26:08
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0