Växasäng till Edwin

2009-10-0821:39:26

Jag har spanat på växa- och juniorsängar till Edwin ett tag nu. Alltså, det är absolut ingen brådska - han sover toppen i sin spjälis än så länge. Men - jag har hållt ögonen öppna på Blocket, Tradera, Ikea och andra ställen. Har haft lite funderingar kring om det ska bli nytt eller begagnat osv. Jag (och Christian, även om det är mest jag som spanar runt...) har nog kommit fram till att det i alla fall blir en växasäng till Edwin till att börja med. Så småningom, när han är äldre, köper vi en större säng till honom.

Idag har jag surfat runt en hel del på barnrumsinredning, bl.a. på StyleRoom (som för övrigt är en gryyyymt bra sida, där man blir fullständigt bombarderad med inspiration). Jag kikade även på Blocket på växasängar. När jag tittade på Styleroom så såg jag ett jättehärligt rum - titta här. Jag fastnade framförallt för sängen. Men den där sängen finns inte ute i butikerna längre tyvärr... Det finns en liknande på Ikea, men den gillar jag inte lika mycket. Tjejen vars dotter har detta rummet hade skrivit att de hade målat om sängen. När jag läste det så ringde en liten klocka inne i mitt huvud... Såg inte jag nån liknande säng på Blocket förut idag? Och om jag inte minns fel så var den inte så himla dyr... Jag började genast leta på Blocket igen. Jag kom bara inte riktigt ihåg hur jag hade hittat annonsen. Hade jag sökt på säng, växasäng, Göteborg eller angränsande län...? Jag letade och letade och till slut hittade jag annonsen igen! Sängen var precis en sådan som jag sett på StyleRoom, förutom att denna sängen inte var ommålad. Jag ringde upp tjejen och frågade om de hade kvar sängen. Och jajemän, det hade de!!! Så jag bokade den och på lördag åker vi till Alingås och hämtar den! Den kostar bara 300 kr!!

Det får bli lite slipning och ommålning, men vad gör det? Kommer ju få en jättefin säng, precis en sån som jag har tänkt mig till Edwins rum. Kanske blir det någon rolig liten målning på huvudänden också, vi får se vad vi hittar på. En madrass måste vi ju också köpa till sängen så klart!

Jag är så himla nöjd! En kanonsäng till ett kanonpris!


Sängen till vänster är den vi har köpt. Den till höger är den som inspirerade mig. Visst är den fin!
[ Bilden från Blocket är lånad härifrån och bilden från StyleRoom är lånad härifrån ]

Postat av: Lena Severin

Jättefin!!

2009-10-09 KL. 08:22:11
Postat av: Ita

Ja det var ju en jätte fin säng jätte billigt!! grattis.

krma

2009-10-09 KL. 12:01:36
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Myran

Den var fin! =) Min yngste son sover nederst i en kurasäng, eftersom mina pojkar delar rum. =)

2009-10-14 KL. 08:10:23
URL: http://zebramyran.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0