Frida & Siri på besök!

2009-09-2901:09:30

Hade en mindre rolig natt inatt... Jag gick ju, som vanligt, och la mig på tok för sent igår dvs. kl. 2.15... 1,5 timme senare vaknar Edwin - och vill inte somna om.... Försökte med nappen, att ta upp honom i famnen, ja jag till och med gjorde en flaska välling till honom - som han svepte i en slurk... Gick och la mig i min säng igen. Han fortsatte gapa från sitt rum, men jag tänkte att han somnar väl om igen om en liten stund. Men nä - han gjorde inte det... Jag orkade liksom inte hålla på där och springa så jag hämtade in honom till vår säng. Sen en stund efter 5 lyfte jag över honom till hans säng. Sen när Edwin väl vaknade på morgonen vid 8 så var jag toktrött fortfarande... Så när han väl somnade om sin förmiddagssömn så gjorde jag det med. Nog för att jag oftast brukar göra det, men idag var jag helt utslagen...

När vi vaknade vid 12 hade jag fått ett meddelande på Facebook från Frida där hon frågade om vi skulle till öppna förskolan idag. Det var ju min plan, men var dock inte helt pigg på det... Plus att jag var tvungen att ringa ComHem som har strulat järnet med vår hemtelefon den sista tiden (säga upp telefonen ligger inte helt långt borta kan jag säga). Så vi bestämde att Frida och Siri skulle komma hit istället när Siri hade vaknat från sin lunchsömn samt fått mat. Vid 14.30 dök de upp. Vi hade en jättemysig eftermiddag ihop. Edwin och Siri lekte och vi fikade på smörgåsar och Fridas grymt goda cup cakes (som jag ju tyvärr glömde fota...). Edwin var dock lite väääl busig med Siri. Ville gärna banka henne i huvudet med nån grej eller dra henne lite i håret... Hmmm.... Fick säga till den lille vilden flera gånger och hålla ett extra öga på honom.

Ja, det blev ingen öppen förskola - men det blev minst lika bra i alla fall!!!

Förresten så är rytmiken inställd och öppna förskolan stängd imorgon. Lite trist att inte ha något "på schemat". Får väl kanske bli en sväng till lekparken i alla fall - om det inte vrålblåser ute som det har gjort nu i ett dygn...


Visst är de lika - Frida & Siri?!


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0