Wordle-inspirerad tavla

2009-09-0900:37:49

Ikväll när jag har suttit här framför datorn och inväntat att mina Tradera-auktioner där jag är säljare ska ta slut, så har jag suttit och pysslat i Photoshop på en Wordle-inspirerad tavla till Edwin. Har ni kikat på Wordle? Om inte - gör det! Man kan göra superläckra bilder med hjälp av ord. Det enda är att man inte jobba så fritt, t.ex. arrangera hur man vill att orden ska hamna eller vilka ord som får vilka färger. Eller - jag har i alla fall inte uppfattad det som att man kan göra det. Och eftersom jag behärskar Photoshop Elements så kan jag ju lika gärna göra bilden där. Jag funderar faktiskt på att skicka iväg bilden på framkallning och köpa en vit ram till den på Ikea och ha den nånstans i Edwins rum. Vad tror ni - kan det bli fint eller ser det bara "stökigt" ut? Funderar kanske på att göra bilden med vit bakgrund och orden i olika blåa nyanser istället. Blir kanske inte lika "plottrigt"??



Postat av: Lena Severin

Jättefin Lisa!!! Inte alls rörig eller så!! Kram

2009-09-09 KL. 07:29:21
Postat av: Carolina

Ursnyggt - tycker är perfekt med flera färger och så, riktigt härligt!

2009-09-09 KL. 10:31:11
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad häftigt och snyggt det blev! :) Kram Elin

2009-09-09 KL. 21:41:17
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0