Da food

Återigen presenteras dagens kakhållsfyllare...

Frukost: Smoothie med linfrön - en halv portion
Lunch: Samma som middagen igår fast idag med en avokado på tallriken dessutom
Middag: En grymt god pytt gjord på laxtärningar, aubergine, squash, paprika, rödlök, blomkål, broccoli, champinjoner, vitlök, soya, pressad citron och lite andra kryddor. Just det - en slurk vispgrädde i också. Mmmmm....
Övrigt: Cashewnötter och mjölk i te/kaffe - som alltid...

Och sist men inte minst: 40 minuters prommis till jobbet!


 
Middagsförberedelser samt resultat.
Säkert lika gott om man byter ut laxen mot kyckling.

Jag vill bara ge alla ett hett tips... Om ni förbereder smoothie dagen innan ni ska äta den... Ha INTE i linfröna då, utan häll i dessa precis innan du serverar smoothien. Detta misstag har jag nyligen begått. Jag gjorde min frukostsmoothie igår kväll som jag skulle ha med mig till jobbet och dricka på första fikarasten kl. 10 idag. Och vad hade hänt..?? Jo, linfröna hade typ svällt i smoothien och den var helt trögflytande och dö'läbbig. Jag kunde trycka i mig halva, sen fick det vara nog. Uäck - riktigt skabbigt verkligen!

Imorn = onsdag = vägning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0