Dagens rapport

Ja alltså, hur mycket ska man egentligen kunna variera rubriken på den här sortens inlägg. Soo boring.... Från och med imorgon får det blir nåt i stil med "Dagens mat 23 april". Går ju liksom inte att komma på hundra olika rubriker fast det är samma sak varje gång... Daaaahhhh...

Idag har jag dragit i mig följande:

Frukost: Min standard - smoothie med linfrön. En liten reflektion här bara... Tror fasen det är hallonen som är boven i dramat vad gäller mitt kolhydratintag. Jag toppar alltid just den parametern och ibland går jag över. Får hitta på en annan frukost. Får väl bli ett ägg eller nåt men hur kul e det liksom.... Ok det va det... let's continue...
Lunch: Samma ljuvliga pytt som jag åt till middag igår. Den är verkligen sååååå god!! Den lär det bli fler gånger!! Det va bara ett jäkla stekande...
Middag: Omelett, se recept nedan
Övrigt: Mjölk till te/kaffe
Motion: Nada, zipp, zero... Ja ett par tusen steg kanske men inte mer än så. Spårvagn till o från jobbet idag. Får ha en "skona-ryggen-dag" mellan varven...


O m e l e t t    2 port
(tillagas i gjutjärnspanna som tål ugn)

4 ägg
1 paket bacon, uppskuren i bitar
en slurk vispgrädde och två slurkar vatten
oregano
några soltorkade tomater skurna i bitar
lite riven ost
en mozzarella i skivor
lök
vitlök
svartpeppar

Sätt på ugnen på 225°C. Blanda ihop ägg, grädde, vatten, oregano och peppar. Stek baconet och låt rinna av på hushållspapper. Stek lök och vitlök. Häll tillbaka baconet i pannan och rör runt. Häll äggblandningen i pannan och tryck ner de soltorkade tomaterna i äggröran. Rör ej runt!!! Låt stå på plattan ett par minuter tills den stelnar/koagulerar någorlunda. Den kan fortfarande vara lite sladdrig på ytan, det gör inte så mycket. Huvudsaken är att den är färdigstekt i botten och på sidorna. Ställ därefter in pannan i ugnen. Låt omeletten stelna och bli lite lätt gyllenbrun. Ha därefter på osten och ställ in i ugnen igen och låt osten smälta och bli lite krispig. Färdigt! Servera gärna med lite grönsaker och en klick crème fraîche.

Sååå smarrig omelett! Blir nästan lite som en blandning av omelett, paj och pizza. Fast ändå inte... pizza är ju alltid pizza..... mmm........ Hey - WAKE UP!!! No more pizza for you fatzooo, hehe... Ok, det va en skön liten mikrodröm i alla fall... Men detta recept är ju ett relativt schysst alternativ till pizza i alla fall!

Kanske borde skaffa mig några kategorier... Än så länge kör jag allt under allmänt men det blir ju lite rörigt i långa loppet. Inte fasen trodde jag att jag skulle var en sån jäkel på att viktblogga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0