Invägning och mätning

Imorse var det dags att ställa sig på vågen och att ta fram måttbandet. Jag tänker inte offentliggöra några mått (kanske nån gång i framtiden när man har minskat med en sisådär 30 cm runt midjan...), nån måtta får det allt vara(haha förstod ni Göteborgs-skämtet?). Men min vikt kommer jag go public med... Jag nämnde ju redan igår att det låg på 82 kilo. Men döm om min förvåning när jag ställde mig på vågen imorse... Vad tror ni? Upp eller ner....??? Jodå, jag vägde 81,3 kilo. Så detta får vara min invägningsvikt i mitt viktminskningsprojekt.

Min målvikt, som jag hoppas nå till min 35-årsdag som infaller om 1,5 år, är 62 kilo. Jag är 163 cm och därmed skulle jag ligga på ett normalt BMI och också på en vikt som jag helt ärligt inte kommer ihåg när jag vägde sist. Sådär nångång i tonåren kanske.... Men, ett steg i taget. Nu ska jag nå mitt första delmål och det är att gå ner 10 % av min nuvarande vikt, alltså ner till 73 kilo. Det är 8 kilo bort. Och när kommer jag dit? Vad ska jag tänka på för att bli sporrad? Jo hörrni.... Om två månader ska jag och  min familj till Danmark med mina svärföräldrar och min svåger och hans familj. Det lär ingå bad på både strand och i simhall och för att blotta mig i min blekfeta uppenbarelse får mig att kallsvettas och bli lite lätt illamående... Uscha mig.... Nä som sagt - come on bruden och kör hårt!!!!!!

Alltså; en liten sammanfattning
Invägning: 81,3 kilo
Delmål 1:  73 kilo (runt midsommar 2009)
Slutmål:    62 kilo (12 september 2010) - shit va snygg jag ska vara på min 35-årsfest! Sicken kalaspingla!!!

Mellan delmål 1 och slutmålet får jag väl sätta upp fler delmål, men detta gör jag så småningom. Just nu är det bara dessa två mål jag behöver ha i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0