Party igår

Igår hade mitt jobb invigningsfest av våra nyrenoverade lokaler. Klienter var inbjudna och vi var närmare 250 pers. Det blev en riktigt trevlig tillställning. Det var dock rätt så svårt att hålla på GI igår.... Jag försökte i alla fall när det gällde maten och åt mest kycklingspett. Tog två tunnbrödrullar och en liten pajliknande sak, men som sagt - mest kyckling. Vad gällde drickat... Ja där sprack hela min GB-budget kan man säga.... Det bidde lite välkomstbubbel, vin, en drink med transbärsjuice och en och annan Smirnoff Ice. Men va fasen... Sedan jag blev mamma för tio månader sedan så har jag inte varit på skiva så många gånger så jag sket rent ut sagt i att jag inte höll måttet, så att säga, igår. Jag drack faktiskt inte så förskräckligt mycket ändå för jag var helt klar i knoppen och var pigg och fräsch i förmiddags när vaknade!! Med andra ord - den glykemiska belastningen hade förmodligen kunnat vara högre än vad den blev - slutade på 58 igår. Och - jag dansade i säkert två timmar och det gör ju sitt också!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0