Japp då var man igång

Ja idag har varit första "riktiga" GI-dagen. Gårdagen gick också hyfsat om man jämför med mina dagar i "mitt gamla liv", men jag åt vaniljyoghurt med Paulùn-müsli till frukost och det är ju inte helt GI-optimalt. Men oavsett - nu är jag igång! Middagen idag blev rätt så trööökig faktiskt. Kassler, råkostsallad (som jag är grymt trött på sedan jag körde "Danska kuren" för drygt fem år sen men det har uppenbarligen satt sina spår...), ägg, champinjoner, några svarta oliver och en kall sås som jag gjorde på crème fraîche, lite philadelphiaost och pepparrot. Såsen och kasslern var det godaste...

Imorgon tänkte jag göra "min" fisksoppa som är den godaste soppan jag vet så då blir det fest!! Receptet på soppan hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0