Idag börjar julstöket

2008-12-1812:25:28
Förutom att jag har handlat julklappar, vilka i år inte har varit så många, har mitt julstök hittills varit väldigt lugnt. Men idag ska vi iväg o storhandla all maten och därefter tar det fart. Det ska pyntas hemma, byta gardiner, steka köttbullar, eventuellt göra nubbesallad m.m., m.m., m.m............... Men det är lugnt - det är ju nästan en hel vecka kvar!!


 Julköttbullar med kryddpeppar













Julköttbullar med kryddpeppar              40 st

400 g köttfärs
3/4 dl ströbröd
1 1/2 dl vispgrädde
1 msk riven gul lök
1 ägg
1 tsk salt
1 krm malen kryddpeppar
smör till stekning

Blanda ströbröd med grädde. Låt det svälla 5-10 min. Blanda färsen med lök, ägg, salt och kryddpeppar. Tillsätt ströbrödsblandningen och rör tills färsen är smidig och väl blandad. Fukta händerna med kallt vatten och forma till jämna köttbullar. Stek dem några i taget, i smör. Skaka pannan så att de blir jämnt brynta. Sänk värmen när köttbullarna börjat få färg och stek tills de blir genomstekta, 5-10 min.

[Recept: Arla


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0