Lax med pesto

2008-11-1719:20:11
Blev ett annat laxrecept till middag än vad jag hade tänkt mig. Testade ett nytt recept som min kollega tipsade om för länge sen som jag glömt bort; Arlas lax med pesto. Vi hade alla ingredienser hemma så jag slog till och testade! Och mmmmmm va gott det blev!!



Lax med pesto


LAX MED PESTO  
4 port

600 g benfri laxfilé (alternativt 4-pack laxfilé)
4 msk pesto
1 krm salt
1 krm vitpeppar
100 g rivost


Sätt ugnen på 225°C. Skär laxfilén i 4 bitar. Fördela laxbitarna i en smord form. Bred ett lager pesto på varje laxbit. Salta och peppra. Strö över osten. Stek laxen mitt i ugnen cirka 15 minuter tills den är genomstekt och fått fin färg. Servera gärna med kokt färskpotatis och en härlig sallad.


Bild & recept från Arla


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0