Idag blir det lasagne!

2009-08-2511:36:16

Idag tänkte jag laga Arlakökets lasagne med Keldas Simply Cheese. Receptet har fått många positiva kommentarer om att det är en smarrig lasagne. Verkar gott måste jag säga! Tänkte använda färska lasagneplattor för första gången. Mmmm, längtar till middagen nu...





L A S A G N E   P R O N T O       4 port

400 g nötfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
Arla smör-&rapsolja
1 burk krossade tomater, 400 g
1 grönsaksbuljongtärning
4 dl Kelda sås Simply Cheese
9 lasagneplattor
1 dl Arla Köket riven ost, gratäng

Sätt ugnen på 225°. Finhacka all lök. Bryn färsen i smör-&rapsolja i en stekpanna. Tillsätt löken och låt fräsa med. Rör i tomatkross, smulad buljongtärning och ostsås. Låt såsen koka någon minut. Varva sås och lasagneplattor i en smord ugnssäker form. Strö över osten. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min.

Turbotips! Med färska lasagneplattor gräddas lasagnen på halva tiden.

[recept samt bild är hämtade ifrån Arla]
Postat av: Mamma Russin

mums.. det så hur god ut som helst.. Simply Cheese ? det har jag inte hört talas om innan.. men åter smaskens.. :)



du kan berätta sedan hur den var.. :)



kram

2009-08-25 KL. 19:49:15
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Malin

Var den god?

2009-08-25 KL. 20:49:18
Postat av: Malin

Var den god?

2009-08-25 KL. 20:50:22

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0