Recept efterlyses!

2009-01-2308:56:59
Någon som har har nån idé om vad man kan hitta på med fläskfilé? Sitter du på nåt smarrigt recept får du mer än gärna dela med dig!! Länka, maila eller skriv in hela receptet i kommentaren - spelar ingen roll! Tips mottages tacksamt!

Ha en härlig fredag! Själv är man ledig! Lovely! 


En av mina favoriter - Salamifylld fläskfilé från Arlas hemsida, där jag även har hämtat bilden. Jag har gjort den så många gånger nu bara... Är sugen på nåt nytt.




Postat av: Fru J

jag brukar försteka filén och sen sköra upp den och med gott man har hemma tex. svamp/vitlök/bacon eller soltorkadetomater/feta/sparris lite olja & kryddor sen baconlinda den & putt in i ugnen. Blir smarreglare & väldigt enkelt.

2009-01-23 KL. 12:36:23
URL: http://ninal.blogg.se/bebis
Postat av: Linda

Gillar du ädelost? Då har jag ett grymt gott recept! Hojta till så kan jag maila! :)

2009-01-24 KL. 22:06:18
Postat av: Lennart Törnquist

Krångla inte till det...



Husmanskost är trendigt nu och gott och enkelt.

Skiva bara fläskfilén, platta till skivorna, bryn dem i en stekpanna och flytta över i en glasgryta eller liknande. Krydda gärna med vitlökssalt och Oregano.

Tillsätt 2-3 dl grädde (Beroende på hur mycket filé du har stekt) och häll i.



Fläskfilé är en "mjuk mat..." Låt puttra på spisen under svag värme i 15 min. Under tiden kan du steka upp lite hackad Bacon försiktigt (finns färdig-förpackad) och hälla i blandningen för sältans skull.



Sen kommer kicken! Pröva i stället med en vanlig potatismos (King Edward finns i paket/påsar som är väldigt bra oxå...)



I moset lägger du sedan (minst) en tesked riven pepparot (finns i små burkar från Svenson's. Där sitter komplementet! Rör om och servera. Enkelt och väldigt gott!



Själv brukar jag för övrigt gärna blanda i stekta bacon-bitar i potatismoset för att får en kick - och inte bara äta potatis eller den förhatliga pastan... :-)



Try it- You'll like it! :-)



// Lennart

2009-01-26 KL. 21:15:21
URL: http://http://graphicman.blogg.se

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0