LêLê nhà hàng

2009-07-0223:52:17
Ja vad är LêLê nhà hàng kan man ju undra... Jo, det är en vietnamesisk restaurang i Köpenhamn som jag bara måste tipsa om. Jag och Christian gick dit första kvällen och åt vår bröllopsdagsmiddag där (en dag för tidigt). Riktigt, riktigt gott och en superfräsch restaurang!!! Det märktes att det var ett trendigt och poppis ställe med en skön stämning. Innan vi fick bord satt vi i baren och tog varsin urgod mojito. Bartendern var en svensk kille i 25-30-årsåldern och vi snicksnackade lite och han gav oss sina tips från menyn. Till förrätt valde vi friterade tigerräkor med basilika och chilisås. Till varmrätt åt jag Salach thit bo - dvs. en kryddig sallad med oxkött och  massa fräscha wokade grönsaker (mmmm så nice!!!) och Christian åt Chao tom/Nem nuong banh hoi - dvs. ett spett med en sufflé gjord på tigerräkor pressat runt ett sockerrör och ett spett med kryddigt fläskkött lindat runt citrongräs, allt serverat till vermicellinudlar. Till efterrätt åt vi varsin crême brûlee på passionfrukt serverad med mangosorbet och till det vietnamesiskt iskaffe. Sååååå gott!!! Rekommenderar restaurangen varmt - om ni har vägarna förbi Köpenhamn!!! Glömde att fotografera för- och varmrätten... Vilken miss...


[ LêLê:s logga lånad härifrån ]
Postat av: Fru J

Härligt att se hur ni njuter av god drink & mat :)

Nu vill jag verkligen ses snart! Kramar

2009-07-03 KL. 10:57:24
URL: http://ninal.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0