Mysig fredag!!

2010-04-1000:00:03

Idag hade jag en halv VAB-dag hemma med Edwin. Han var förvånansvärt pigg trots feber, men dock inte sådär överbusig och trotsig som han annars lätt kan vara nuförtiden. Vid 12.30 kom Christian hem från skolan. Vi hann ta en snabb kopp kaffe tillsammans innan jag var tvungen att skynda mig iväg med spårvagnen. Eller - skynda och skynda… Mötte faktiskt Frida på vagnen och hann ta en snabbis förbi Kappahl och köpte det där urgulliga linnet från Vintage Stories kollektionen som jag bloggade om tidigare idag. Det var riktigt fint!! Sen pös jag till jobbet och Frida gick vidare på stan.

Det har varit helt underbart väder i Göteborg idag. Så på eftermiddagen fick jag ett himla sug efter att sitta på nån uteservering och ta en liten spontan-after-work. Ringde till Frida och frågade om hon var sugen på att komma ner en sväng till på stan och möta mig efter jobbet för att gå en sväng till Barsidan. Kollade läget på hemmaplan så klart också så att det var ok. Och det var det! Och det var det för Frida med, så vi bestämde att vi skulle ses en stund före kl. 18. Efter jobbet tog jag bara en sväng till Nordstan – till H&M och Lindex – och bytte lite kläder. Sen gick jag och mötte Frida vid Kopparmärra för att tillsammans gå till Barsidan. Vi satte oss på utesidan och beställde varsin Dagens. Satt och skvallrade och njöt av atmosfären. Riktigt mysigt! Hade dagen till ära (inte för att jag visste imorse när jag klädde på mig att jag skulle gå ut en sväng, men i alla fall…) på mig min nya tunika från H&M:s Garden Collection. Så jag kände mig faktiskt lite partyfin! Party och party - blev en after work på 1,5 timme... Men himla trevligt var det i alla fall!!!

Efter after worken gick både jag och Frida till lokala mataffären och köpte lite räkor som vi tog med oss hem till våra respektive. Frida gick med hem till mig på en blixtvisit på toan (liten blåsa…?) innan hon knallade hem till sin lilla familj. Jag nattade Edwin och sen smaskades det räkor framför tv:n. Kollade på Skavlan och Solsidan.

En riktigt mysig dag blev det allt!!!

Postat av: Frida

Har inte alls liten blåsa, bara en partyblåsa! Ju mer alkohol som slinker ner ju mer springer man på toa!! :)



Kram Frida



Ps. Blev ju en riktigt bra bild på mig (sjalen döljer dubbelhakorna)! Ds.

2010-04-10 KL. 14:57:09
URL: http://www.houseoffrida.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0