Inredningsshopping

2010-08-2921:18:56

Efter tre dagar bara hemma i lägenheten med en febrig Edwin (eller ja, igår hade han ingen feber men det var den där "dagen efter febern då man ska stanna hemma") drog idag jag, Frida och barnen iväg till Ikea. Vid halv 11 hämtade jag henne och vi åkte vi mot Kållered. Vi var ju inte ensamma där direkt… Hade ingen tanke på att det var lönehelg… Vi plockade på oss en hel del, speciellt jag… Knappt vi kunde bära allt... Båda barnen somnade i sina vagnar efter en stund och sov sig igenom hela nedervåningen. Efter att ha betalat våra pinaler gick vi ut och packade in i bilen (hmm knökfull bil kan man säga) och sen gick vi tillbaka in i varuhuset igen och käkade lunch – lagom till barnen vaknade. Vi flyttar ju på onsdag och shoppinginspirationen var på topp (för ovanlighetens skull??). Jag köpte två lampor till våra nattduksbord, ett duschdraperi med tillhörande krokar, en kanna i emalj (har redan en likadan men nu har den kommit in i en modell mindre), växter och krukor etc. etc.

Nu ikväll har jag spanat runt på lite bloggar och hittade en grymt läcker klocka. Alltså inte ett armbandsur. No no - en big klocka att ha på en hylla eller på väggen. Jag har sett den många gånger förr, bl.a. på en inspirationsbild i Isas webshop och har även sett att den finns i butiken Magasin 11 här i Göteborg. Har funderat tidigare på om jag kanske skulle köpa den, men tvekat då den faktiskt kostar 800 spänn… Jag fick bestämt för mig att jag också sett den på Ellos och det gjorde den mycket riktigt. Frågade Christian om han gillade klockan och det gjorde han. Då så, hihi… Hittade en rabattkod i min inbox på mailen och ”klick” sa det, så var klockan köpt! Dock inte leverans förrän i slutet av november. Lite surt… Men, men – den som väntar på nåt gott… Och då hinner jag ju fixa ordning mina läckra tavlor som jag gjort i Photoshop som kommer passa hur bra som helst ihop med klockan! Tror det blir urläckert med klockan och mina tavlor i vårt nya kök.

 Åhh, vad jag längtar till onsdag nu!!! Är såååå inredningssugen!!


 

 

Postat av: Frida

Snygga grejjor ... klart jag tycker har ju några likadana :) Haha hörde S i huvudet igen "likadana" :)



Kramis

2010-08-29 KL. 22:35:02
URL: http://www.houseoffrida.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0