iPhoneappen Strip Designer

2010-12-0708:24:00

Jag har hittat en ny grym app till iPhone! Eller ja, i själva verket har jag haft den installerad länge men inte förrän nu fattat mig på det fina med appen.

Jag har mååånga foto- och bildredigeringsappar i min iPhone. Tycker det är kul att göra lite enklare collage och lägga ut dem på bloggen. Använder ofta flera av apparna i kombination när jag gör en bild med text, runda hörn etc.

Jag har dock sökt massor efter en app som har lite roligare typsnitt än vanliga ”standard-iPhone-fonter”. Och så var jag då inne igår i appen Strip Designer och grejade lite. Och vad ser jag? ”Install font”…. Jag klickar vidare och visst!!! I den här appen kan man alltså direkt ladda ner tff-typsnitt och använda dem. T.ex. gjorde jag gårdagens lilla ljusmysbild i den här appen.

Framförallt är väl appen till för att man ska kunna skapa egna serietidningsliknande collage, den marknadsför väl sig så i alla fall. Men den gör alltså mycket mer än så!! Spana in Strip Designer på iTunes eller direkt i mobilen! Nog att den kostar några kronor, men det tycker jag den är värd med tanke på vad man kan göra i appen!!


Psst!! Någon som har tips på fler appar med grymma bildredigeringsmöjligheter?



Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0