På väg till framkallning

2010-12-0900:26:27

Sen kväll. Hade velat sova för länge sen. Har suttit med foton, julkort och tavlor som skickats iväg för framkallning. Håller just precis nu på med att ladda över fotografier från kamerans minneskort, vilka är proppfulla båda två. Och med den här j*la sega datorn lär det ju ta halva natten.....

Har suttit antingen framför datorn eller tv:n ikväll så jag har inte ens reagerat på att det har toksnöat ute. Fick ett sms av Frida förut där hon skrev just detta och jag bara what? Tittade ut och jajjemän - kritvitt ute överallt! Fint! Men tufft att plöja sig bort till dagis imorn bitti. Kanske faktiskt är läge att plocka fram pulkan eller snow racern.

Nu är det bara fem minuter kvar att ladda över. Eller - fram till och med september, men jag orkar inte ta resten av fotona. Får fixa dem en annan dag.... Är snortrött faktiskt, trots att jag somnade med Edwin förut idag när han sov middag. Men visst, jag är fortfarande - efter sju veckor - fortfarande förkyld. Segt som tusan.


En av tavlorna som idag gick iväg till labbet

[Jag är fullt medveten om att tavlan är väldigt inspirerad av bl.a. Isas tavlor. Isa är fantastiskt duktig och hon är en stor förebild för mig i mitt eget Photoshopskapande. Ingenting är dock tokkopierat rätt av, utan alla bilder har jag själv skapat i Photoshop. Just denna tavla ska hänga i Edwins rum, i vår lägenhet - alltså gör jag ingen business av detta. Det har nyligen ute i blogosfären diskuterats mycket om att kopiera kontra låta sig inspireras av andra illustratörers redan färdiga verk och det är också därför jag vill poängtera detta.]


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0