Dagisstart imorgon!!

2010-02-1422:12:28

Imorgon drar Edwins dagisinskolning igång!! Ska bli jättespännande! Jag både hoppas och tror att Edwin kommer trivas jättebra på dagis. Hans kläder för morgondagen är framplockade - och även mina faktiskt. Japp, nu är det planering som gäller för att man ska hinna med allt på morgonen... Nog för att vi inte ska vara på dagis förrän kl. 10 imorgon, men det är lika bra att försöka komma in i bra rutiner med en gång. Så slappt och gott som jag har haft det ett bra tag nu, så blir det nog allt en liten omställning...

Japp, två veckors inskolning sedan drar det riktiga allvaret igång... Hela dagar på dagis för Edwin och jag börjar jobba. Tanken är att jag ska vara ledig på måndagar i alla fall och på så vis kommer ju jag och Edwin ha lite hemmamys och långhelg varje vecka. Härligt!! Men de första två måndagarna blir det dock jobb för mig och dagis för lilleman. Men sen så!

Ja, det är med blandade känslor vardagen drar igång igen... Jag har ju verkligen sett fram emot att börja jobba, men visst kommer det bli lite jobbigt också... Att vara ifrån Edwin varje dag... Men - man kommer ju in i det. Och säkerligen kommer han ju som sagt trivas hur bra som helst på dagis.

Idag blir det läggning för min del i hyfsad tid. Ja, det där med att sitta uppe framför datorn om kvällarna och nätterna... Den tiden är nog tyvärr förbi...

Postat av: Fru J

Ja Lisa, jag förstår precis din känsla. En knepig mix mellan rädsla & förväntan. Klart att det kommer att gå bra. Jag hoppas att du har flera braiga tips & knep som gör det enklare när det snart är vår tur.



Du gumman, hittade du jacka?

Jag har fått en tid, på torsdag. Skönt!

2010-02-15 KL. 10:58:20
URL: http://ninal.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0