Danska kuren - dag 1

2010-01-0320:16:54

Dagens mat:
Frukost: 1 kopp svart kaffe och 1 sockerbit att äta vid sidan av
Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat
Middag: 1 stor biff (250 g - jag tog lövbiff), råkostsallad (gjord på vitkål, morötter, paprika, purjolök och en speciell salladsdressing)

Min dag:

Dagen har varit helt ok. Inte känt nån direkt hunger faktiskt. Har varit noggrann med att dricka mycket vatten. Fast - det är ju faktiskt bara dag 1 idag. Tänk om några dagar, då kommer jag säkert vara hungrig... Kaffet var lite svårt att få i sig i morse, men det blev ändå rätt ok om man tog en liten tugga av sockerbiten mellan klunkarna. Däremot hade jag GRYMT svårt att få ner spenaten vid lunch. Så jäkla läbbigt!!! Jag gav faktiskt upp efter ett par tuggor. Det gick bara inte... Jag vet att man ska följa kuren slaviskt, men jag undrar om man verkligen inte kan byta ut spenaten mot typ broccoli...? För dagens mat kommer uppreda sig dag 9 och då blir det nog banne mig broccoli istället... Har inte blivit läskad av nåt idag i alla fall, förutom möjligtvis när Christian gjorde en kopp te till sig själv här för en liten stund sedan. Däremot var jag grymt nära att halka dit förut när jag gav Edwin lite banan. Så nära jag var att ta en tugga själv på bananen - helt utan att tänka mig för! Men, jag kom på mig själv i sista sekund. Pju...

En dag passerad - tolv dagar kvar!!

Postat av: Ita

Jepp det är en Maileg. Blev helt såld i deras julsaker

Kram

2010-01-03 KL. 21:17:56
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Frida

Hellå,



Usch dieten låter inte trevlig, men fin bild på dig själv du ändrat till!!



Som sagt bara 12 more days, go for it ;)



Kramisar

2010-01-03 KL. 22:53:34
URL: http://www.houseoffrida.blogspot.com
Postat av: Lena Severin

Ursnygg "profilbild"

2010-01-04 KL. 07:58:51
Postat av: Fru J

Men Lisa, ska du köra denna nu.. shit! Kämpa på & håll modet uppe, jag vet personligen att man kan bli galen då & då. Jag gick i alla fall ner drygt 10 då jag gjorde den för många år sedan.

Jag är på dag tre av en egenkomponerad diet "inget socker & inga kolhydrater"

Just i detta nuet så sitter jag & äter en avokado men kan inte sluta tänka på pepparkakor..suck

2010-01-04 KL. 11:43:30
URL: http://ninal.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0