Danska kuren - dag 13 - sista dagen!!

2010-01-1523:04:42

Dagens mat:
Frukost:
 1 kopp svart kaffe + 1 sockerbit + 1 skiva rostat bröd utan smör
Lunch: ----- (skulle varit 2 hårdkokta ägg + 1 riven morot)
Middag: ½ grillad kyckling (hoppade över råkostsalladed som också skulle varit till)

Min dag samt sammanfattning:

En riktigt slarvig dag... Vi var iväg och tittade på Edwins förskola och sen var det tänkt att vi skulle åkt hem för att sedan åka till BVC. Men - det blev inte så... Så min lunch uteblev... När vi kom hem var jag jättehungrig och åt med glädje massa kyckling, men fixade inte att proppa i mig någon råkostsallad... Slarvemaja så här sista dagen kan man säga... Får se vad vågen visar imorgon nu då!! Ska bli lite spännande. Men jag tror det kommer landa på totalt -4 kg.

Inför morgondagen har jag handlat massa gottis - men inte alltför onyttigt dock. Det blir en smarrig fruktsallad till frukost på färska jordgubbar, melon, kiwi, äpple, banan och apelsin. Jag spetsar nog med lite vaniljyoghurt. Till lunch blir det ett kycklingbröst som blev kvar från idag tillsammans med bulgur och massa grönsaker. Och till middag/kvällsmat blir det massa massa räkor på fullkornsbaguette tillsammans med rödlök, avokado och lite romsås. Fy fan rent ut sagt vad jag längtar!!!! Och sist men inte minst - en kopp te i sängen på morgonkvisten. Mmmmmmmmmmm......

Jag klarade de här tretton dagarna, minsann!!!! Nog att det blev lite slarvigt både igår och idag, men jag har i alla fall inte avbrutit och heller inte ätit eller druckit något annat än det som kuren säger. Förutom möjligtvis mineralvatten då men det bortser jag faktiskt ifrån. Känner mig grymt stolt oavsett resultatet imorgon. Detta var ju som sagt tänkt som en kickstart och det har det gett mig. På måndag sätter träningen igång igen och jag längtar som fasen. Jag hoppas verkligen att jag kan gå på det passet jag har bokat in mig på, för nu har jag tyvärr dragit på mig en förkylning... Men - lite hälsosam, god och NORMAL föda i helgen kanske gör mig lite piggare och fräschare.

Nu är det sund kosthållning som gäller. Min plan är att äta nyttigt och riktigt i veckorna för att sedan på fredag kväll och lördag kunna unna mig något lite godare. Eller - det behöver ju inte smaka kattskit bara för att det är sunt, men ni fattar... Lite lyxigare på helgen kan man få ha det om man är duktig på veckorna och dessutom tränar ett par gånger per vecka.

Kommer jag göra den här galna kuren nån mer gång? Förmodligen inte... Jag är nöjd med mitt resultat som sagt, men jag vet i katten dock om jag tycker att det var värt det. Möjligtvis för att få in tänket lite grann. Och att jag vet att jag kan om jag vill. Nu gäller det!!

Postat av: amanda

heeejsan :P



Besök min blogg :D

2010-01-15 KL. 23:15:15
URL: http://hopekandee.blogg.se/
Postat av: Pernilla

shit vad duktig du är!!! bra jobbar... väntar med spänning på resultatet i morgon nu :-)

2010-01-15 KL. 23:33:12
URL: http://pjatt82.blogspot.com
Postat av: Heléne

Du har varit så GRYMT duktig!!! Själv hade ja ALDRIG pallat me de... 5 kilo på den tiden är ju super å bli av me!! Njut nu av de du äter i helgen!

Kram

2010-01-16 KL. 17:09:19
URL: http://rosadagar.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0