Imorgon är första dagen på resten av mitt liv??

2010-01-0223:50:34

Jaha, gott folk... Imorgon drar jag på mig hårdhandskarna vad gäller viktminskning och sätter igång med den helt galna 13-dagarsdieten Danska Kuren. Denna kur går ut på att ämnesomsättningen ändras något och att man när kuren är över ska kunna äta normalt utan att lägga på sig något under de kommande två åren. Det sistnämnda tror jag väl inte sådär mycket på direkt, men för mig ska detta bara vara som en kickstart. Det sägs att man ska förlora allt överflödigt fett (7-20 kg) på dessa dagar om kuren följs slaviskt. En viktminskning för mig nu lurar säkert min hjärna till att köra igång med bra kosthållning och en hel del träning på det.

Jag har faktiskt kört denna kur en gång tidigare, för cirka fem år sedan och om jag inte minns fel så gick jag ner åtta kilo på tretton dagar. Ja jag säger ju det - det är en helt galen kur... Inte sunt egentligen att droppa så många kilo på så kort tid - jag vet - men som sagt... detta ska bara vara som en kickstart. Jag ska försöka rapportera dagligen hur jag mår och vad jag fått äta. Tror det kommer bli tuffa dagar... Ska försöka hålla modet uppe dock... Önska mig lycka till!!! Imorn bitti är det "invägning" här hemma! Och till frukost... Hmm, en kopp svart kaffe och vid sidan av det ska man äta en sockerbit. Galet...

Postat av: Carolina - Har tävling i bloggen!

Oj, låter riktigt galet - hur funkar den metoden?

2010-01-03 KL. 09:33:46
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Jenny

Hej gumman, tack för länken ang kameran, minns att jag hade läst något om att du hade köpt den! Ska kika in lite närmre!



Danska rikshospitalets diet har jag också kört, 2ggr dock och sambon en gång, dock har jag aldrig varit i närheten av att gå ner 20 kilo, men i alla fall nästan 7 kilo första men "bara" 5 kilo andra gången ..... den är svårare att gå ner i vikt med den ju fler gånger man kört den har jag hört :(



Lycka till! Skulle också gärna hoppa på om jag inte hade bebban i magen, jag älskar hårda utmaningar!!



Kram och god fortsättning! Kram kram!

2010-01-03 KL. 11:23:54
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej gumman,



Ja, nu gäller det ... förstår inte hur du skall stå ut bara ... men ge järnet!! Jag skall försöka komma iväg och träna imorgon istället ;)



Kanske kan träffas för en "fika" i veckan med barnen?!



Kram

2010-01-03 KL. 17:03:59
Postat av: Ita

Önskar dig lycka till!! Har oxå som mål att gå ner 4-9 kg... känns som om det skulle vara lätt men ack nej... suck. Vi får peppa varandra.

Kram

2010-01-03 KL. 19:19:24
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0