Edwin 2 år

2010-06-2417:03:30

Idag fyller min älskade lille Edwin två år! Shit liksom… Två år!!! Time flies…

Igår hade vi kalas på eftermiddagen/kvällen. Jag jobbade bara halvdag och åkte sen hem och grejade inför kalaset. Christian hade jobbat natten så han sov till kl. 14 och sen masade han sig långsamt upp. Han åkte och hämtade Edwin vid kl. 16 – en timme innan de första gästerna kom. Jag donade det sista under tiden. Kalaset blev hur mysigt som helst! Vi bjöd på en kakbuffé med massor av hembakade bakverk. Muffins av olika slag, både med och utan frosting, syltkakor, bondkakor, kokostoppar, nötklickar, havreflarn, Leilas gammeldags äpplekaka (min favvo, mmmmmmm….), ja och säkert några som jag glömmer… Till barnen (och en och annan vuxen) blev det lite korv med bröd också. Sist men inte minst bjöds det även på jordgubbstårta.

Kalaset gästades av runt 25 pers, barn som vuxna, blandat med släkt och vänner. Urmysigt!!!! Edwin fick många fina presenter, t.ex. en trehjuling och en anskrämlig tuta av mormor, morfar och morbror Axel, en cykelstol och en hjälm av farmor och farfar, massor av leksaker framförallt fordon (hurra tycker Edwin), en fin Mala-tröja, tjusiga Esprit-shorts, m.m., m.m. Ja som sagt – det var ett väldigt härligt kalas! Christian skulle tyvärr jobba natten till idag, så han fick åka vid 20.30. Gästerna började röra sig hemåt i omgångar strax därefter. De sista som gick var farmor och farfar en stund före 21.30. Edwin fick välling och därefter toksomnade han. Trodde faktiskt att det skulle bli lite knöligt eftersom han var så uppspelt – men tvärtom…

Idag hade jag tagit lite komp. på morgonen så att vi skulle kunna mysa lite med födelsedagsbarnet. Edwin vaknade inte förrän kl. 7.30, lagom till Christian kommit hem från jobbet. Edwin fick välling och fick öppna några presenter i sängen. Sen gjorde jag ordning mig och Christian gjorde ordning Edwin. Jag och Edwin åkte till dagis respektive jobb och Christian fick äntligen sova… Stackarn – är jättetrött idag med…

Jag mailade precis med Edwins dagisfröken Ana. Fick ett jättefint kort på Edwin där han sitter i födelsedagshatten och smaskar på en glasspinne, som han bjussar alla barnen på idag.

Nu ska jag iväg en snabbis på stan med Frida, som också precis slutar jobbet, och sen ska jag hem till min man och vårt lilla födelsedagsbarn! Blir lite paketöppning och mys innan Edwin ska sova och Christian pysa iväg till jobbet för att jobba ytterligare en natt.

Ha en underbar eftermiddag! Det ska jag ha!


 
Edwin idag på dagis!

 
Den fina cykeln Edwin fick av sin mormor, morfar & morbror


Grattisannonsen i dagens GP


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0