Telefonen ringde idag

2010-06-1422:44:24

Idag är jag sur. Alltså, nä jag har inte varit sur hela dagen. Men jag har varit sur över en speciell grej. Fick ett telefonsamtal idag som gjorde mig fly förbannad.

I augusti ska Edwin byta dagis till ett som ligger lite närmare där vi bor. Inskolningen är planerad till den första veckan efter sommaruppehållet. Perfekt har vi tyckt eftersom det ju då blir ett ganska naturligt break för Edwin att först sluta på sitt gamla dagis, sedan vara ledig i ett par veckor för att därefter börja på det nya dagiset.

Så kom då ett samtal idag. Det var en kvinna som jobbar på det nya dagiset. Hon ringde för att fråga om vi kan tänka oss att skjuta på inskolningen en vecka. Anledningen? Det finns ingen ordinarie personal på den aktuella avdelningen den veckan. VA FAN? Vi fick placeringsbeslutet i slutet av mars vilket betyder att personalen har kunnat planera detta i typ fem månader!!! Jag sa att det var inte ett beslut som jag kunde fatta på rak arm, utan jag så klart behövde tänka på detta samt självklart diskuterade det både med Christian och med min arbetsgivare, eftersom det skulle resultera i att jag skulle behöva vara ledig i ytterligare en vecka. Att låta Edwin gå tillbaka till sitt gamla dagis i en vecka för att sedan byta till den nya förskolan är nämligen INTE ett alternativ tycker jag.

Jag frågade även kvinnan som ringde vad som sker om vi väljer att det faktiskt inte funkar för oss att skjuta på inskolningen. Då svarar hon att vi visst kan vara där, men mer som besökare eftersom det som sagt inte finns någon ordinarie personal. Hur tänker de? Ingen ordinarie personal första veckan efter sommaruppehållet och dessutom när det ligger inplanerad inskolning den veckan??? Får det gå till så här??

Jag tog i alla fall reda på numret till rektorn och ringde upp. Givetvis var hon inte på plats, men jag talade in ett meddelande och jag hoppas verkligen att hon snarast hör av sig till mig.

Edwin ska banne mig börja inskolningen på utsatt tid och då med ordinarie personal. När de har haft fem månaders framförhållning kan man väl som förälder för fasen förvänta sig att de planerar semestrar och personalbeläggning utifrån detta?? Och dessutom ska väl inte jag behöva ta ytterligare fem semester/föräldradagar till, för att de har strulat till det? Ja som sagt - jag är skitförbannad!! Så ringer inte rektorn mig lär hon bli jagad. Grrrrrr....

Postat av: jenny - tävla om barnkläder värde 1700kr hos mig!

Hej gumman, nej usch och fy va jobbigt!! Hoppas hon återkommer snabbt och att allt löser sig!



Massor med kramar till er!

2010-06-14 KL. 23:14:40
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Ita

håller med dig Lisa, hur har det gått???

kram

2010-06-17 KL. 14:58:50
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0