Helgen

2010-05-0223:16:48

Blir inte så omfattande bloggande ikväll som jag hade hoppats... Hade tänkt skriva ett par inlägg om diverse, men hinner bara med ett. Har suttit och gått igenom och rensat bort massa foton istället. Sånt som också måste göras ibland. Men - jag tänkte dra lite vad vi har gjort i helgen i alla fall!

I fredags jobbade jag halvdag. Christian var ledig och Edwin fick faktiskt stanna hemma från dagis, för han var lite hostig och snuvig. När jag kom hem sov Edwin middag. När han vaknade var han i alla fall så pass pigg och kry att vi bestämde att vi skulle träffa Jane, Nicklas och Tilda på kvällen för att gå och se på Cortègen. Så en stund efter 17 gick vi hemifrån och gick igenom Chalmers Teknikpark och strosade förbi uppställningsplatsen för alla vagnar som skulle vara med i tåget. Bland alla fordon stod bl.a. en gammal brandbil som Edwin blev väldigt förtjust i. Vid kl 18 kom de andra och slöt upp. En stund senare började det hela. 60 vagnar och ett gäng regnskurar senare traskade allihop, stelfrusna, hem till oss. Vi köpte med oss fyra smarriga pizzor som vi svullade i oss rejält. Efter en stund kom även Frida, hennes sambo Jani och lilla Siri. Jani hade nämligen lyckats drämma en vinöppnare i pannan och fått sig ett rejält jack på näsroten. Christian plåstrade om honom med några SteriStrip. De stannade och höll oss sällskap ett tag. När de gått la vi Edwin och Tilda och sen satte vi oss i soffan och kollade på en film på tv. Själv somnade jag och satt där och snarkade... Haha, de andra fnissade nog åt mig. Det blev en riktigt trevlig kväll!

I lördags gick vi upp tidigt för att åka iväg till Svesgård i Anneberg, strax norr om Kungsbacka. Där skulle det vara betessläpp för gårdens alla kossor! Vi gjorde lite matsäck och tog med oss och vid kl. 10 var vi framme. Vi mötte även Christians kurskompis Åsa med familj och vänner. Det var riktigt kul att se alla kossor som sprang ut på grönbete - riktigt upphetsade och glada över att äntligen få komma ut ur ladan! En stund efter kl. 12 åkte vi hemåt mot Götet igen. När vi kom hem somnade vi hela familjen i över två timmar. Riktigt skönt. På kvällen kom mamma förbi en sväng och åt middag med oss och busade med Edwin. När hon åkt hem somnade Edwin och vi kollade på en film och smaskade godis. Verkligen nyttig helg liksom...

Idag har Christian jobbat. När Edwin (och jag...) sovit middag och badat gick vi ut i det härliga vårvädret. Vi var på lekplatsen, vid fontänen på torget som Edwin gärna ville hoppa ner och bada i - men han fick nöja sig med att plaska lite med handen och så gick vi och handlade. Christian kom och mötte oss på torget efter att han varit och sprungit efter jobbet. Sen gick vi hem och har bara tagit det lugnt och skönt resten av dagen. Edwin sov faktiskt middag en gång till när vi kom in. Det har inte hänt på evigheter, att han sovit middag två gånger. Trött liten gosse... Kanske lite känningar av förkylningen fortfarande. Men imorn blir det dagis, skola och jobb för familjen Werner. Och nu är det dags för nanesängen! Natti!

Postat av: Ita

Tycker det har ramlat in många inlägg här ja =) Du ska veta att jag är här inne men har varit dålig på att kommentera... Flåt.

Visst e det kul med kossorna, men jag förstår inte att det är sån stor sak av det, eller jo det gör jag ju iof men för mig har det alltid varit så naturligt... Tyckte alltid det var kul att kolla på kossorna när de släpptes ut när vi var små (jag bodde ju med kossorna utanför fönstret om du kommer ihåg ;) )

Kram

2010-05-05 KL. 11:13:01
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0