Ny lägenhet på gång!!

2010-05-2022:47:12

Idag på eftermiddagen ringde Christian mig till jobbet. Han berättade att idag hade det kommit något mycket trevligt med posten - nämligen ett erbjudande ifrån vår hyresvärd om en större lägenhet!!! En fyra i samma trappuppgång bara 1,5 trappa ner!!! När jag kom hem ringde jag till de som bor där idag för att bestämma tid för husesyn, men frun var inte hemma så jag skulle ringa tillbaka lite senare. Efter nån timme ringde det på dörren och det var vår granne. Hon frågade om vi ville komma ner och titta på lägenheten. Christian och Edwin badade, men jag följde så klart gärna med! Vi har varit inne i en sådan fyra förr, men självklart var det roligt att se just den här - den som vi har blivit erbjudna! Christian ska också titta på den någon dag snart och därefter ska vi skicka vårt svar till hyresvärden. Så klart vill vi ha lägenheten!! Men det var lite detaljer jag funderade kring. T.ex. fanns där inget badkar, trots att det förr har funnits ett där och det finns inget i den nuvarande hyresgästens förråd heller. Men det tänkte jag ta upp med värden. Se om de kanske kan fixa dit ett nytt. Och sen så klart vill man ju gärna ha lite färg eller tapeter och fräscha upp lyan lite!!!

Vi är så himla glada över det här!!! Tillträde är den 1 september men de som bor där nu flyttar redan om en månad. Vill vi så kan vi flytta in redan då säkert. Men - vi har inte lust att stå med dubbla hyror under tiden... Men kan vi komma undan det så är det ju en annan femma!!!

Nu längtar jag tokmycket efter att flytta så att man kan börja inreda med nya, fräscha grejer!!!!


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0