Sensodyne Flour

2010-05-0322:30:08

För ett tag sedan skrev jag om hur jag som Buzzador fick testa på ett nytt antirynkkoncept som L’oreal släppt, läs mer om det HÄR. Jag har fortfarande kräm kvar i mina burkar och smörjer på friskt varje dag. Om rynkorna har reducerats tvivlar jag dock på…

Nu har jag fått ta del av en ny Buzzador-kampanj! Denna gången har jag fått hem Sensodyne Flour tandkräm som jag själv ska prova på samt även dela ut lite minituber bland människor i min närhet. Några av mina kollegor har fått varsin liten tub och också några vänner samt släktingar. Ska bli intressant att höra vad det tycker om produkten. Ännu har jag inte fått någon respons. Jag får pusha på lite imorgon tror jag allt!

Jag (och även Christian) har nu använt upp en av de stora tuberna och tandkrämen är bra! Man får en nice breath (tror jag, hihi…) samt att tandkrämen har en smarrig smak av pepparmint. Munnen känns helt enkelt ren och fräsch när man har borstat tänderna! Det sägs att tandkrämen även ska motverka ilningar i tänderna, men det har jag lite svårt att svara på om den gör eller inte – eftersom jag inte har några ilningar…



Info om produkten hämtat direkt från Sensodynes hemida:

"Sensodyne Fluor
har nu kommit ut med en ny förbättrad formulering. Den nya Sensodyne Fluor har en klart förbättrad smak och den ger en annan känsla av renhet. Sensodyne Fluor innehåller kaliumnitrat, en aktiv ingrediens som har kliniskt dokumenterad effekt mot ilningar i tänderna. Redan efter tio dagar märks en klar förbättring. Sensodyne tandkräm innehåller fluor, som ger ett effektivt skydd mot karies, och är därmed en fullgod tandkräm som är speciellt anpassad för att användas varje dag.

Användningsområde

Använd Sensodyne två gånger om dagen för att motverka ilningar i tänderna. Fortsätt med Sensodyne, som också är förebyggande, för att undvika framtida problem.

Sensodyne bygger upp ett skydd som avlägsnas om man emellanåt borstar med en tandkräm som inte motverkar ilningar i tänderna.”



Min slutsats är att detta är en fräsch tandkräm som jag helt klart kan tänka mig välja när jag står där framför tandkrämshyllan på ICA. Jag har inte ilningar i tänderna idag, men det sägs ju även att den ska motverka ilningar – så varför inte? Nu vet jag inte exakt vad en tub kostar ute i butiken, men jag kan aldrig tänka mig att det skiljer så mycket jämfört med någon annan tandkräm. Så javisst – hos mig har de nog hittat en ny kund!

Vill du också bli Buzzador och vara med och testa och utvärdera nya produkter och tjänster på marknaden? Klicka dig vidare här för att registrera dig!!


Edwin vill också testa tandkräm så klart!

Postat av: Lena Severin

Det är jättesvårt att se dom rosa orden i texten på din blogg, gumman!!

2010-05-04 KL. 08:28:46
Postat av: Carolina

Sv: Jackan är av märket Me Too och är köpt hos Zillstar. :-) Kram

2010-05-04 KL. 19:44:31
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Hmmm... jag förstår det där med rynkorna... svårt att se någon effekt. Jag arbetar som hudvårdskonsult för Mary Kay och det tar oftast några veckor innan resultatet visar sig.



Hoppas hoppas.

Nu blir det Desperate Housewives...



Kramiz Camilla

2010-05-04 KL. 21:53:32
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Ita

Kan bara säga att jag använder ingen annan tandkräm, tycker denna är helt perfekt! och om jag använder en annan en längre period så får jag faktiskt ilningar i tänderna...

Tror den kostar runt 23-24 kr i butik

Kram

2010-05-05 KL. 09:35:16
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0