Lördag!

2010-11-0621:19:00

Blev en mysig dag idag! Christian drog iväg till skolan för att plugga runt kl. 10 och en timme senare kom Frida o Siri hit på lite fika o bus. Jag o Frida trodde i vår enfald att barnen skulle leka snällt o fint ihop o att vi skulle kunna fika o snicksnacka lite under tiden. Yeah really med två trotsiga 2,5-åringar som triggar varann till både ett o annat bus..... Ja det blev ett par timmar av både en, två och tio "Nej Edwin" o "Nej Siri"...

En stund efter 14 traskade de hemåt o jag o Edwin la oss båda två för att sova middag o vi somnade på stört. På eftermiddagen när Christian kom hem pös vi iväg till Maxi för inhandling av bl.a. dagens middag. Det blev klyftpotatis, gott kött, bearnaisesås, baconlindad sparris, tomat- och löksallad och äppelmust till det. Mmmm så smarrigt!!

Sen va det hög tid för den lille trotsige att sova. Mycket som händer i lilla knoppen på honom nu... Tror nog inte att han förstår sig på sina egna utbrott alla gånger. Han blir så arg att han slåss, kastar grejer omkring sig osv. Hmm inte kul alls. Har blivit värre bara de sista dagarna tycker jag. Ja, ett litet monster mellan varven - men i det stora hela är han ju givetvis helt underbar o fantastisk!!

Nu sitter jag o C i soffan o slöglor på tv i väntan på Mördare Okänd, som börjar om en timme. Får nog bli lite mer te också!


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0