Godis vs. björnbär

2011-01-1715:56:45

Jag är så slapp... Jag vet att jag borde gå ner i vikt. Jag borde träna och jag borde äta sundare... Jag har nu i alla fall börjat träna lite smått. Och jag har börjat tänka i lite sundare banor kring mat och sötsaker. Inte det att jag svullar massa godis, chips, saft, läsk och sånt - men jag borde helt klart ändå tänka på vad jag stoppar i mig...

Jag har ett mål. Men jag är som sagt slapp... Mitt mål är, att om vi nu ska åka till Indien eller Thailand eller nåt sånt om ett år, så vill jag gå ner en sisådär 15 kilo, eller kanske 10 - tills dess. Det känns ändå rimligt - 10-15 kilo på ett år. Men då krävs det vilja och lite jävlar anamma!!

Nu sitter jag här och är gottesugen... Bara för att man inte "får". Nä nu jäklar, får jag shape:a upp!!! Igår när jag och Frida var och handlade så köpte jag lätt vaniljglass och stora, fina björnbär. Får längta efter dem istället. I alla fall bättre än smågodis... Kanske jag och Christian kan smaksa lite glass och bär på torsdag när vi "fyller" 10 år...

Ja, det va bara det... Ville bara skriva av mig lite... För att skingra "gottesuget"-tankarna lite...

So long!


Mmmm, vaniljglass & björnbär...
[ bild lånad härifrån ]


Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0