Måla växasäng!

2011-01-1817:06:00

Äntligen hoppas jag att jag och Christian ska få tummen ur och måla Edwins växasäng! Vi köpte den för cirka ett år sedan och vi har ända sedan dess tänkt måla den vit. I helgen är vi barnlediga – egentligen för att fira vårt 10-åriga förhållande (vilket så klart också kommer hinnas med!) – men lite fixa hemma måste vi allt göra också. Man får som sagt passa på när man är barnledig – även med de där lite tråkigare grejerna…

På lunchen idag var jag på Clas Ohlson och köpte ett rollerset med roller och pensel och dessutom en till pensel med jättefina borst. Vill inte att det ska bli såna där ränder efter färgen på sängen… Hmm ja, jag har ju inte målat någon möbel vit förut så vi får väl se hur det går… Men sängen blir säkert finare än innan i alla fall! Tvivlar lite på att vi kanske inte hinner klart innan Edwin kommer hem igen, men i värsta fall får han allt sova på bara madrassen en natt!

Så – målarhandskar på!


[ bilder lånane från Clas Ohlson ]

Postat av: Ita

Tycker att ränderna brukar bli när man har dålig färg eller förlite färg på penseln, det ska ju flyta ut.

Ang ditt ben tycker jag att du ska kontakta en kiropraktor, låter som ett typiskt fall för dem. Jag går till ulrika på "kiropraktorerna i frölunda" å hon e jätte bra.031-47 25 08.

Kram

2011-01-18 KL. 22:25:59
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0